Hyppää sisältöön
Takaisin etusivulle

Siilinjärven kunta aloittaa brändiuudistuksen

7.4.2022

Siilinjärven kunta uudistaa kuntabrändin ja visuaalisen ilmeen. Kattavan brändiuudistuksen tavoitteena on kunnan vetovoiman, elinvoiman ja pitovoiman kasvattaminen. Brändiuudistus perustuu Siilinjärven kunnan uudessa kuntastrategiassa määriteltäviin tavoitteisiin.

– Siilinjärven kunta on erittäin elinvoimainen noin 22000 asukkaan kasvava kunta. Olemme myös Pohjois-Savon 2. suurin kunta, mutta tämä viesti ei oikein nykyisen brändin ja imagon avulla enää välity. Nyt on muutoinkin hyvä aika uudistua, kun soteuudistuksen myötä ensi vuoden alussa myös kunnilla on edessään eräänlainen uusi alku. Vahvalla brändillä on tulevaisuudessa entistä isompi merkitys, kunnanjohtaja Vesa Lötjönen kertoo.

Yksi osa brändiuudistusta on kunnan logon ja visuaalisen ilmeen uusiminen. Kunnan virallinen tunnus on vaakuna, mutta sen rinnalle on vuosien varrella tullut myös epävirallisempi ”kaurislogo”.

– Kultainen kauris on ollut tärkeä osa Siilinjärven kunnan brändiä, mutta nyt on aika uudistua ja viestiä vahvan brändin avulla kaikista niistä muistakin hienoista asioista, joita meillä Siilinjärvellä on, viestintäasiantuntija Milla Kahelin toteaa.

Brändiuudistus on käynnistetty tarjouskilpailulla ja käytännön uudistustyö lähteen käyntiin toukokuussa. Brändityön budjetti on noin 25 000 euroa. Uusi brändi valmistuu loppuvuodesta ja se otetaan täysimittaisesti käyttöön vuoden 2023 alusta.

Brändikilpailutus