Hyppää sisältöön
90% 95% 100% 110% 120% Tekstin koko
Takaisin etusivulle

Kumpi on sinun Siilinjärvesi? Anna äänesi nyt!

Siilinjärven keväällä 2022 alkanut brändiuudistus on edennyt jo siihen vaiheeseen, jossa te rakkaat kuntalaiset saatte antaa suosikillenne äänenne! Ennen kuin pääset äänestämään, tutustu lyhyesti, mistä nyt nähtävillä olevat ehdotukset ovat saaneet inspiraationsa. Teillä kuntalaisilla on tässä aivan keskeinen rooli. 

Uusi inhimillinen ja avoin Siilinjärven brändi luodaan kuntalaisten kanssa 

Siilinjärven brändiuudistuksessa haluttiin luoda inhimillinen ja vetovoimainen brändi, joka puhuttelee ja herättää tunteita. Siilinjärveläiset otettiin mukaan brändin rakennukseen alusta alkaen. Jokainen siilinjärveläinen nähdään kunnan suurlähettiläänä.

Kunnan vetovoimatekijät ja siilinjärveläisyyden ydin selvitettiin kyselyllä, johon haluttiin mukaan kuntalaisten ja kunnan työntekijöiden ja yrittäjien lisäksi myös ulkopaikkakuntalaiset. Näkemystä täydennettiin Siilifolk -tapahtumassa -tehdyillä haastatteluilla. Kyselyyn saatiin yhteensä 732 vastausta.

Kyselyn ja haastatteluiden tuloksissa Siilinjärven vetovoimatekijöiksi nousivat: 

  • ELÄMÄNILO: Kirjava kylä,  joka on täynnä kulttuuria, iloa, hauskuutta ja hupia.
  • SIJAINTI: Huippusijainti ja saumaton arjen toimivuus nostaa elämänlaatua.
  • LUONTO: Onni löytyy lähiluonnosta ja lukemattomista liikuntapaikoista.
  • ENERGIA: Monipuolisia työpaikkoja sekä nuorekas väestö, joka innovoi uutta.
  • OPTIMISMI: Lämmin ja lupsakka yhteisö, johon on tervetullut kuka vaan.
  • SUURI SYDÄN: Oma sisukas mutta sydämellinen sielu, joka viehättää ja yhdistää.

Vastausten perusteella Siilinjärvi on vastaajille rakas kotipaikka, lapsuuden muisto, ensiluokkainen palvelukokemus tai uusi mahdollisuus uudelle elämänvaiheelle. Vastauksista huokuu lämpö ja rakkaus Siilinjärveen, joka antaa eväät hyvään elämään. 

Kaksi vahvaa vaihtoehtoa, äänestä suosikkiasi! 

Siilinjärven uusi brändi on helposti lähestyttävä, itsenäinen ja energinen. Brändi, jolla on pilke silmäkulmassa. Suunnittelutyön lopputuloksena on kaksi Siilinjärven vahvuuksia ja siilinjärveläisyyttä eri tavalla ilmentävää konseptia: 

Konsepti 1) “Tunnet eläväsi”

Konsepti 2) “Sydän sen sanoo”

Molemmat konseptit ponnistavat  yhteisestä juuresta, mutta niissä painotetaan hieman eri näkökulmia:

“Sydän sen sanoo” -konseptissa pääviestinä on aito kotiseuturakkaus, sen minkä sydämessään tuntee.

“Tunnet eläväsi” -konseptissa korostetaan elämäniloa, energiaa ja optimismia. 

Äänestyksen kulku ja aikataulu

Kuntalaisten äänestyksen jälkeen enemmän ääniä saanut brändityö viimeistellään ja sen valokuvat kuvataan Siilinjärven maisemissa siilinjärveläisten kanssa. 

Äänestyksen yhteydessä pääset ilmoittamaan myös halukkuudesta esiintyä Siilinjärven brändikuvissa!

Äänestysaikaa on sunnuntaihin 11.9. saakka.

Äänestykseen pääset tästä linkistä.

 

Lämmin kiitos panoksestasi yhteiseen asiaamme!